Sen czyli zdrowie

Kiedy robi się późno nie ociągaj się z pójście spać. Staraj się zasnąć przed godziną jedenastą wieczorem. Jest to bardzo ważne, ponieważ kładąc się wcześni spać dajesz szansę organizmowi na przejście przez wszystkie fazy snu, do jakich został zaprogramowany. Zobacz jakie możesz mieć z tego korzyści?
1.    Dobrze regenerują się wszystkie tkanki – podczas snu w komórkach zachodzą intensywne procesy naprawcze. Likwidowane są uszkodzenia, które powstały w ciągu dnia np. przez nadmierny wysiłek fizyczny bądź umysłowy. Jest to możliwe dzięki uwalnianiu hormonów pobudzających odnowę tkanek.
2.    Oczyszczają się narządy – z komórek usuwane są, zbędne produkty przemiany materii np. dla wątroby.
3.    Wysmukla się sylwetka – podczas snu organizm nasila wydzielanie sosatotropiny, która odpowiada za przyrost masy mięśniowej oraz spalanie tkanki tłuszczowej. Sportowcy i modelki pilnują aby nie zarywać nocy.
4.    Zwiększają się nasze możliwości intelektualne – osoby, które są wyspane łatwiej się koncentrują i potrzebują mniej czasu np. na zrozumienie czytanego tekstu. Lepiej też zapamiętują informacje.

Uwaga!
Jeżeli cierpisz na bez senność, nie lekceważ tego tylko zgłoś się do lekarza. Brak snu jest bardzo szkodliwe dla zdrowia!

© Copyright Psychika kobiet 2021