Mięśnie dna miednicy

W większości wypadków z kłopotami z mięśniami dna miednicy borykają się kobiety po porodach, jednakowoż zdarzają się także mężczyźni, jacy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te przede wszystkim odpowiadają za szansę wstrzymywania wymogów fizjologicznych. Nawet podczas silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy muszą poradzić sobie z tym problemem. Jeśli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy także kaszlu i śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, nieodzowna jest ich fizjoterapia.

Mięśnie dna miednicy

Często okazuje się, że dzięki słusznym ćwiczeniom można nadzwyczaj prędko wrócić do zdrowia i pełnej sprawności. Przekonują się o tym naturalnie kobiety po porodach naturalnych i cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Niesłychanie ważne jest, aby ćwiczyć regularnie, najporządniej codziennie. W owym czasie wolno liczyć na w zasadzie imponujące efekty.
Istnieje szansa umacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub ewentualnie samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większa część pacjentów, u których zdiagnozowano problem. W jaki sposób może się wykonywać takie treningi, by były jak najbardziej skuteczne?
Na początek zaleca się łatwe ćwiczenie, jakie bazuje na skurczeniu i rozkurczaniu mięśni. Najprzyzwoiciej robić to w pozycji leżącej, a z czasami także w stojącej. Przerwa pomiędzy skurczami powinna trwać dwa razy dłużej aniżeli one same. Najporządniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund i rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Warto pamiętać o tym, że pośladki, uda i brzuch podczas ćwiczeń powinny być w całości rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a następnie wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, pomału. Ważne jest, aby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze rezultaty powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wtenczas można zmniejszyć częstotliwość do jednej bądź też dwóch serii, jednak najporządniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Dużo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie i sprawność seksualną. Dotyczy to także mężczyzn, którzy czasami wstydzą się mówić o swoich komplikacjach bardziej niż kobiety, których problem ten dotyczy o wiele częściej. Jeśli tylko pojawia się kłopot oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają słusznych rezultatów, najlepiej skonsultować się z doktorem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.