jak rozluźnić mięśnie dna miednicy

Z reguły z komplikacjami z mięśniami dna miednicy borykają się damy po porodach, jednak zdarzają się także mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w szczególe odpowiadają za możliwość wstrzymywania wymogów fizjologicznych. Nawet w trakcie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym problemem. Jeśli jednak na skutek większego wysiłku, czy również kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, potrzebna jest ich fizjoterapia.

jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy

Często okazuje się, że to właśnie dzięki dobrym ćwiczeniom wolno bardzo szybko powrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym oczywiście kobiety po porodach naturalnych i cesarskim cięciem, jakie uczęszczają na fizjoterapię. Niesłychanie istotne jest, żeby ćwiczyć regularnie, najpoprawniej codziennie. W owym czasie wolno liczyć na w gruncie rzeczy imponujące efekty.
Jest szansa wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, bądź samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większość pacjentów, u których zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób może się wykonywać takie ćwiczenia, żeby były jak najbardziej skuteczne?
Na początek rekomenduje się łatwe ćwiczenie, które polega na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najpoprawniej robić to w pozycji leżącej, a z nieraz też w stojącej. Przerwa pomiędzy skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najprzyzwoiciej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund oraz rozluźniać je swobodnie. Rekomenduje się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Należałoby nie zapominać o tym, że pośladki, uda i brzuch podczas ćwiczeń powinny być gruntownie rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy oraz opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a w następnej kolejności wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, powoli. Istotne jest, by nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze efekty powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wtenczas można zmniejszyć częstotliwość do jednej czy też dwóch serii, lecz najprawidłowiej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Wiele osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie i sprawność seksualną. Dotyczy to także mężczyzn, którzy czasem wstydzą się mówić o swoich komplikacjach bardziej niż kobiety, których problem ten dotyczy znacznie częściej. Jeżeli tylko pojawia się problem oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają słusznych rezultatów, najodpowiedniej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.